Poesia | El Piset



La terra ve i va
quasi com la mar
i una part en vull
un tros per amar

No importa si és al cel
elevat i sagrat
i millor si toca a terra
quasi al carrer precipitat

No importa si és a la muntanya
o al mig del no-res
o potser enmig del engany
si és meu el trosset de paret

I vull un piset
per guarir-lo amb mobles
i un mirallet
i comprar cadires totes diferents
i totes còmodes també

i una taula de fusta llisa
d'un arbre frondós i generós
i un llum que s'encengui
i m'arrabassi la foscor del cor

i una gran cuina
on pugui abocar
receptes alquimistes
de molts indrets del mar

I una cortina
que m'amagui dels dies de tristor
i em protegeixi
dels dies de massa sol

Potser tot això
ja ho tinc
Però tot és llogat
prestat o regalat

I sempre volem més
gaudir-ho més
amb la idea del meu meu
o del nostre nostre

Perquè aquest pla físic
ens ofega amb el pes material
del qual no podem tenir
perquè sempre el tenim llogat.


Barcelona, 27 d'abril 2020
Omaira Beltrán


#cat

Comentaris